iOS and iPadOS Support Essentials
Leer in een dag iOS devices en iPadOS devices te ondersteunen in uw organisatie.
Beschrijving
Deze training is een combinatie van theorie en praktijkgerichte oefeningen aan de hand waarvan de cursisten leren hoe zij gebruikers van iOS devices en iPadOS devices kunnen ondersteunen en problemen met iOS devices en iPadOS devices kunnen oplossen. Voor de beste leerervaring adviseren we om een eigen laptop en iPad of iOS device (iPhone of iPod Touch) mee te nemen. We hebben MacBooks en iPads beschikbaar tijdens de training, maar bij gebruik van eigen hardware kan al het werk mee naar huis worden genomen.
Vereiste voorkennis bij deze training
Ervaring met iOS en/of iPadOS.
Doelgroep
Systeembeheerders, IT managers en Solutions Architects die gebruikers van iOS devices en iPadOS devices willen ondersteunen en problemen met iOS devices en iPadOS devices moeten oplossen.
Lijst van onderwerpen
- Overzicht van iOS & iPadOS
- iOS & iPadOS devices
- iOS & iPadOS functies
- Configuratie van iOS & iPadOS devices
- Eerste activering en installatie
- Verbinding maken met Wifi en VPN
- Installatie van internet accocunts voor mail, Exchange, etc.
- Tips en veel voorkomende problemen
- AppleID en iCloud
- Waar heb je ze voor nodig
- Beperkingen
- Tips
- Gebruik van bestanden
- Cloud documenten
- WebDAV
- Finder/iTunes synchroniseren
- AirPrint, AirPlay en AirDrop
- Veelgebruikte cloud applicaties, DropBox, Box
- Beveiliging
- Instellingen toegangscode
- Beveiling en encryptie gegevens
- Find my iPhone en Activation Lock
- Privacy-instellingen
- Oplossen van problemen met iOS & iPadOS
- Updaten van iOS & iPadOS
- Veelgebruikte trucs
- Reboot/reset procedures
- Reservekopie en herstellen
- Reservekopie met Finder/iTunes
- Reservekopie met iCloud
- Beheer
- Introductie tot het beheren van iOS & iPadOS (zie de vervolgtraining Apple Deployment and Management)
Vervolgtraining